September 14, 2011

Apples and apples/ Äpplen och äpplen

Min mor kom hit med lite äpplen till mig som hon fått av min moster, jag själv är inget äppelfan direkt men min son älskar äpplen, rivna i gröten, i skivor som det är osv. Så jag har gjort torkade äppelskivor ála naturell och torkade äppelskivor med kanel smak. 

~~~~~
My mom gave me some apples she got from her sister, I'm not a real apple fan but my son loves them, grated on his porridge, in slices just as it is and so on. So I made dried apple slices natural and dried apple slices with cinnamon. 


Jag har även kokat lite äppelkompott med kanel, enkelt, koka äppelskivor i vatten med socker och kanel tills de mjuknar. Tycker sonen är ett mumsigt mellanmål/efterrätt. Jag har dessutom sparat många barnmatsburkar så det blir enkelt att frysa in färdiga portioner. 
~~~~~
I have also made some apple compote, easy, just boil some apple slices in water with sugar and cinnamon until the apples are soft. My son thinks its a yummy snack/dessert. I save all the baby food jars so it makes it easy to freeze and defrost one portion at the time too.

/CW

No comments: